To, co przekazujemy dalej, staje się częścią nas samych.
Galeria Sztuki Hortar i Organizatorzy obchodów 80-lecia Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych im. Artura Grottgera w Tarnowie
serdecznie zapraszają 18.10.2025 (sobota) o godz. 16.00
do sal wystawowych przy ul. Legionów 32 na WERNISAŻ
Z okazji 80. rocznicy Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych im. Artura Grottgera zapraszamy na wystawę „Sztafeta pokoleń”, która ukazuje dialog artystyczny międzypokoleniowy.
Na ekspozycji zobaczymy prace
Anatola „Synu” Drwala – mistrza rzeźby i pedagoga, współtwórcę legendy tarnowskiego „Plastyka”. Jego monumentalne formy i pomniki to lekcja pamięci i siły ducha. Artystę, który uczył pokolenia patrzeć na kamień jak na żywą materię.
Stefana „Stefek” Niedorezo – absolwenta tarnowskiego Plastyka, który ruszył w świat. Jego prace – od sakralnych po nowoczesne instalacje – łączą ekspresję z emocją. Sztuka, która mówi o człowieku, niezależnie od miejsca.
Światosława „Światek” Karwata – rzeźbiarza współczesnego, którego dzieła wyrastają z tradycji, ale mówią językiem XXI wieku. Autora pomników i obiektów przestrzennych, które budzą refleksję i podziw.
oraz
Bogdany Ligęzy-Drwal – subtelność i duchowość zamknięta w rzeźbie.
Tworzyła w duecie z mężem Anatolem, ale też wypracowała własny język artystyczny – pełen światła, spokoju i kobiecej wrażliwości.
Wszyscy oni – uczniowie, nauczyciele, przyjaciele – spotkają się symbolicznie na jednej wystawie. „Sztafeta pokoleń” to historia o ciągłości, pamięci i sile sztuki, która łączy ludzi.
Otwarciu wystawy towarzyszyć będzie performance „JAŹŹŃ” w wykonaniu
Artura Gawle, Aleksandra Fiałka, Piotra Czarneckiego.
Po wernisażu przewidziane jest otwarte spotkanie absolwentów i pedagogów w sali koncertowej Pizzerii Maranto, ul. Wałowa 26.
Kontakt: Światosław Karwat, tel. 660 710 800, e-mail: swiatoslaw@gmail.com
Wystawa stanowi część jubileuszowego programu obchodów szkolnych, pozwalając spojrzeć na kontynuację i przemiany dokonane przez kolejne pokolenia artystów związanych z tarnowskim Plastykiem.
Zobacz również:
